Het inrichten van een direct marketing campagne
Zodra is vastgesteld of ook uw product of dienst geschikt is voor direct marketing begint het vaststellen van de doelgroep(en). Dit is de basis van een direct marketing strategie.
Wanneer de gewenste doelgroepen geselecteerd zijn start het segmentatieproces. Dit betekent een doelgroep analyse met als doel het opstellen van heldere profielen. Zo ontdekt u wat de motieven zijn van uw doelgroep, met andere woorden, wat beweegt hen, in welke levensfase zij zich bevinden, en wat hun voorkeuren, maar ook afkeuren zijn. Ook praktische informatie zoals leeftijd, geslacht, woonplaats en inkomensniveau kan worden vastgesteld.
Wat wilt u bereiken met uw direct marketing strategie?
Het succes van deze vorm van marketing wordt mede bepaald door het stellen van de juiste doelen, zodat u uw campagne hier op kunt inrichten. Direct marketing biedt namelijk tal van kansen om een direct respons van uw doelgroep te krijgen. Of het nu gaat om het aanvragen van meer informatie, het aanmelden voor een seminar of beurs, het bestellen van een product, dienst of het bezoeken van de winkel, direct marketing zorgt voor respons.
Welke direct marketing tools heeft u tot uw beschikking?
– Inserts als een ingeplakte proefverpakking, het nieten van een antwoordkaart of het bijsteken van een folder;
– Reclame drukwerk en catalogi;
– Telemarketing;
– Massamedia als advertenties in tijdschriften en/of commercials;
– Persoonlijke verkoop als relatiebeheer, seminars, beurzen en trainingen;
– Nieuwe media als mobiele marketing, e-mail marketing, videomarketing, social media marketing, online adverteren en zoekmachine marketing.
Overweegt u een DM marketing campagne in te zetten?
Bij MailingCentre kunnen wij u adviseren maar ook faciliteren in het vaststellen en analyseren van uw doelgroep en bij het vaststellen van de juiste doelen. Daarnaast beschikken wij over reeds verzamelde data welke ingezet kan worden voor uw campagne(s).
Daarnaast verzorgen wij zowel de ontwikkeling/productie van de direct marketing instrumenten als de inzet en afhandeling hiervan. Van het printen, drukken, vullen en afwerken tot aan het verzenden en responsverwerking.
Ook als het gaat om het inzetten, ontwikkelen, beheren en optimaliseren van nieuwe media bent u bij MailingCentre aan het juiste adres. Wij beschikken over de juiste kennis, mensen en middelen om uw vragen adequaat te kunnen beantwoorden.